CRUIXENT D'ESCABETX DE POLLASTRE

Aquesta és la meva aportació a la recepta del 15 dels fogons de la bordeta, aquest mes dedicat a l'escabetx.

Definició de REPTE





1 Reprensió severa.

2 Acció de provocar algú a un combat, un duel, etc.

3 Objectiu difícil que constitueix un estímul i un desafiament per a qui se'l proposa.

La recepta d'els fogons de la bordeta de setembre, ha estat un repte per jo, tal com diu la definició ha estat un objectiu difícil, un estímul i un desafiament, i m'ha agradat acomplir-lo.




Ingredients:
2 cuixes de pollastre
2 pastanagues
2 cebes
500ml de vi blanc
1 tassó de vinagre de vi blanc
4 làmines de pasta brick
1 fulla de llorer
1 branqueta de farigola
1 cabeça d'alls
Farina
2dl d'oli d'oliva
Sal i prebebò

Salpebram les cuixes i les enfarinam un poquet. Les dauram dins una pella amb 4 cullerades d'oli, després les passam a una cassola amplia. Xepam la cabeça d'alls per la meitat. Picam la ceba i les pastanagues.
Saltejam les verdures i les afegim a la cassola amb les cuixes, els alls, el llorer i la farigola. 
Cubrim tot amb l'oli restant, el vi blanc i el vinagre. 
Ho posam al foc a mig gas fins que sigui tendre la verdura (30-40min), tapar i deixar refredar. Encalentir el forn a 180º. 
Llevar els ossos a la carn i esmicolar-la, mesclar-la amb les verdures de l'escabetxo escorregudes i picades finament amb ganivet. 
Tallar cada làmina de pasta brick en tres trossos rectangulars. 
Colocar el farciment a una punta i doblegar-ho sobre sí mateix formant un triangle. 
Posar al forn 5-10 minuts fins que la pasta quedi cruixent i servir.

7 comentaris:

  1. M'encanta perquè estic llegint a molts blocs que ha estat un gran repte perquè no havíeu fet escabets... i confesso que per nosaltres també ho ha estat, i ens ha agradat molt!!
    Aquesta recepta que ens presentes la trobo genial, li has donat un toc molt original presentant així el pollastre!!
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Ostres de pollastre mai l'he provat de perdiu si però clar, encara que au al final té un gust tan diferent ... que ara em pica la curiositat, i és que amb aquest fantàstic plat que et va sortir ...
    Un petonet bonica!

    ResponElimina
  3. La veritat és que la recepta original era amb perdiu, o sigui que si ho proves ja me contaras que tal queda.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  4. Mmmm... quina recepta nena!!! T'has quedat genial!!! Vinc del resum de la recepta del 15... no coneixia el teu bloc, pero ara ja m'hi tens com a seguidora ;-)
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  5. Margalida, com te superas!!!! i si ho provo de fer amb un coniet de camp que m'han regalat????
    La foto preciosa...

    ResponElimina
  6. Boníssim!! Aquest cruixent m'ha encantat. Em sembla que tots hem après molt de l'escabetx, perquè jo no n'havia fet mai.
    Gràcies per participar, és un plaer!
    Marina Xocolata Desfeta

    ResponElimina
  7. Aina, amb coniet quedarà perfecte, ja saps que si ho fas amb amor tot surt boníssim!!!

    Gràcies Marina, de veres que hem après molt, la recepta del 15 que proposau mes a mes és fantàstica.

    ResponElimina