"PANACHÉ" DE VERDURES

Avui he conegut la paraula "panaché" a la qual no he trobat traducció. Segons el diccionari és fer dues coccions a la verdura, primer escaldar i després sofregir. He usat aquests ingredients però crec que qualsevol verdura hi pot anar molt bé.

Ingredients:
1 carabassó                                                         Per a la salsa:
100gr de pèsols                                                  1 porro
2 patates                                                            2 cullerades de curri
1 bròquil                                                             2 cullerades de nata líquida
Brou vegetal                                                       1 cullerada de farina
Oli d'oliva

Escaldam el bròquil dins els brou uns 5 minuts. Retiram. Feim el mateix amb les patates tallades a tires i també amb els pèsols. Tallam el carabassó en tires, el saltejam uns minuts dins una pella amb un poc d'oli i hi afegim la verdura escaldadam, ho deixam 10 minuts més al foc remenant de tant en tant, apagar el foc. 
A part sofregim el porro picat, afegim la farina, remenam bé i deixam un parell de minuts. Afegir el curri i el 1/4l del brou de coure les verdures. Afegim la nata líquida, remenam bé i retiram del foc.
Per muntar el plat posam les verdures a dins el plat i per sobre la salsa calenta, servir i a menjar!











5 comentaris:

  1. pues que rico, y que buena salsa....!!, panaché es la palabra francesa original, no?, se dirá así en cualquier idioma...
    bss!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues si, he buscado por la red y la RAE lo recoge como palabra de procedencia francesa. Tenia dudas de si era una forma de cocción que tuviese traducción.
      Un saludo.

      Elimina
  2. ah, doncs bona paraula! Jo tampocn no la coneixia, Margalida, però el sistema de bullir i fregir sí que una mica més. M'ha semblat fantàstica la teva proposta, amb tantes verduretes... petons

    ResponElimina
  3. Panaché? Així és que jo en menjo tot sovint, perquè aprofito la que em sobra i la faig per a sopar. Jo la faig al vapor i després passada per la paella amb uns alls tendres...
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
  4. M'encanta aquesta recepta de verdures. Jo tampoc coneixia aquesta paraula. M'ha encantat la salseta que hi has posat.
    Petons

    ResponElimina